כל אחד הוא אור קטן

“כל אחד הוא אור קטן”

1 נאמר: לכל אחד ואחת יש את האור שבו ובה. כולנו נדרשים להתמודד מדי פעם עם החושך עצב, פחד או קשיים.

2 נבקש מהתלמיד לשתף:

? מהו האור שלכם? במה אתם. טובים?

? מה ההורים שלכם משבחים אצלכם?

? כיצד האור שלכם יכול לגרש קצת את החושך?

? מה עוזר לכם כשקשה או מפחיד?

? מה אתם מוכנים לעשות כדי לעזור כשקשה במשפחה, בכיתה, או במקומות אחרים?

3 “וכולנו אור איתן”

נאמר: אור איתן הוא אור חזק ויציב.

נשאל:

 איך אפשר להגיע ממצב בו “כל אחד הוא אור קטן” למצב שבו “כולנו אור איתן”?

מה נדרש ?

לעשות כדי להגיע למצב שבו “כולנו אור איתן”?

איך כל אחד ואחת מאיתנו יכול  לחזק את האחרים?

מה אנחנו יכולים לעשות ביחד כדי לחזק את האחרים? (דגש למורה: חשוב שיעלה המסר

מהפתיח – כאשר כולנו עושים מעשים טובים ומחזקים, הכוח שלנו גדול יותר, ואנחנו לא

מפסידים ממה שיש לנו).

מהלכה למעשה – “סורה חושך! הלאה שחור! סורה מפני האור!”

נשאל: מי צריך עזרה לגרש את החושך עכשיו? איך ניתן לעשות זאת?

נכין יצירה משותפת שתשלח לקהילה מקהילות המפונים או לארגון שהינו חלק מהקהילה הקשורה לכיתה. נחלק לתלמיד דף בצורת נר / שלהבת, ונבקש לצייר או לכתוב על הנר / השלהבת את הכוח שיש לכל אחד  לעזור לאחר (אהבה, שמחה, עזרה, סבלנות, כוח, תקווה, שמחה, חיבוק, שקט).

נדביק את כלל הנרות / השלהבות על גיליון גדול עם הכותרת “ילדי  כיתה ____ מביה”ס_____ שולחים  אור ל______________

חלופה ללומדים מרחוק: מצגת משותפת ליצירה משותפת.

חנוכה – חג האור

שירה גודמן, שלמה זיס וצוות החינוך החברתי במטח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי

בפעילות זאת נעסוק בנושא: האור כסמל הטוב שבכל אדם, כדי ללמוד למצוא את האור – את החיוב – שבכל אדם. הפעילות מיועדת לכיתות ב’-ג‘.

תשבצים לחג חנוכה  באתר יו יו

יצירה לחנוכה: אפשר שכל ילד יכין קופסה לחבר. לקופסה יכניס מילים טובות שמתאימות לתאר את האור שבחבר שלי.

 

כל אחד הוא אור קטן

כניסת משתמש למערכת