“כל אחד הוא אור קטן”
1 נאמר: לכל אחד ואחת יש את האור שבו ובה. כולנו נדרשים להתמודד מדי פעם עם החושך עצב, פחד או קשיים.
2 נבקש מהתלמיד לשתף:
? מהו האור שלכם? במה אתם. טובים?
? מה ההורים שלכם משבחים אצלכם?
? כיצד האור שלכם יכול לגרש קצת את החושך?
? מה עוזר לכם כשקשה או מפחיד?
? מה אתם מוכנים לעשות כדי לעזור כשקשה במשפחה, בכיתה, או במקומות אחרים?
3 “וכולנו אור איתן”
נאמר: אור איתן הוא אור חזק ויציב.
נשאל:
איך אפשר להגיע ממצב בו “כל אחד הוא אור קטן” למצב שבו “כולנו אור איתן”?
מה נדרש ?
לעשות כדי להגיע למצב שבו “כולנו אור איתן”?
איך כל אחד ואחת מאיתנו יכול לחזק את האחרים?
מה אנחנו יכולים לעשות ביחד כדי לחזק את האחרים? (דגש למורה: חשוב שיעלה המסר
מהפתיח – כאשר כולנו עושים מעשים טובים ומחזקים, הכוח שלנו גדול יותר, ואנחנו לא
מפסידים ממה שיש לנו).
מהלכה למעשה – “סורה חושך! הלאה שחור! סורה מפני האור!”
נשאל: מי צריך עזרה לגרש את החושך עכשיו? איך ניתן לעשות זאת?
נכין יצירה משותפת שתשלח לקהילה מקהילות המפונים או לארגון שהינו חלק מהקהילה הקשורה לכיתה. נחלק לתלמיד דף בצורת נר / שלהבת, ונבקש לצייר או לכתוב על הנר / השלהבת את הכוח שיש לכל אחד לעזור לאחר (אהבה, שמחה, עזרה, סבלנות, כוח, תקווה, שמחה, חיבוק, שקט).
נדביק את כלל הנרות / השלהבות על גיליון גדול עם הכותרת “ילדי כיתה ____ מביה”ס_____ שולחים אור ל______________
חלופה ללומדים מרחוק: מצגת משותפת ליצירה משותפת.
חנוכה – חג האור
שירה גודמן, שלמה זיס וצוות החינוך החברתי במטח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי
בפעילות זאת נעסוק בנושא: האור כסמל הטוב שבכל אדם, כדי ללמוד למצוא את האור – את החיוב – שבכל אדם. הפעילות מיועדת לכיתות ב’-ג‘.