וובינר מספר 4 תשפ”ה סרנדיפיטי

המינהל הפדגוגי | אגף לקליטת תלמידים עולים ותושבים חוזריםאגף קל”ע

 

25.3.25

 

עיקרי וובינר מספר 4 : סרנדיפיטי

 

 

 

פתיחה: דברי פתיחה וברכה.

טירה  אמרוסי גלינויר- מנהלת האגף

 

יפית גושן הצגת הפינה החדשה: הידעת?
טטנה קבדה טטנה קבדה הציגה את מאפייני התרבות הייחודים של העולים מאתיופיה וסיכמה בהמלצות פרקטיות לעובדי החינוך המלמדים תל’ עולים אתיופים..

קישור למצגת: כאן

 

גילה  דוד  הצגת עלון חודש אפריל:

 

אסנת מרון- סרנדיפיטי סרנדיפי-:

הצגת המושג סרנדיפיטי

היסטוריה והגדרה מילונית

כיצד זה קשור אלינו?

 המלצות כיצד ניתן ליישם את זה בחיי היום יום:

סרנדיפיטי בחינוך – איך יוצרים הזדמנויות מתוך צירופי מקרים?

 

1. למידה גמישה – להשאיר מקום לשאלות לא מתוכננות ולסטות מהנושא אם התלמידים מגלים עניין בכיוון חדש.

 

2. עידוד סקרנות – לאפשר לתלמידים לחקור נושאים שמסקרנים אותם גם אם הם לא בתוכנית הלימודים.

 

3. שימוש בטעויות כהזדמנות – להפוך שגיאות ללמידה משמעותית ולראות בהן פתח לתגליות.

 

4. חיבורים בלתי צפויים – לשלב תחומים שונים ולמצוא הקשרים לא שגרתיים בין נושאים.

 

5. למידה מבוססת חקר – לתת לתלמידים פרויקטים פתוחים שבהם הם יכולים לגלות תובנות חדשות בעצמם.

 

 

6. שיחות פתוחות – לנהל דיונים שבהם תלמידים יכולים להעלות רעיונות וחוויות אישיות שיכולים להוביל לגילויים חדשים.

 

7. סביבות למידה משתנות – להוציא תלמידים מהכיתה, לשנות מקומות ישיבה ולהכניס אלמנטים לא צפויים לשגרה.

 

8. מפגשים אקראיים – לחשוף תלמידים לדוברים מגוונים, לאנשים מעוררי השראה ולתחומים שהם לא מכירים.

 

9. משחקיות ואלתור – להכניס משחקים ותרגילים שדורשים חשיבה יצירתית וספונטניות.

 

10. הקשבה ואינטואיציה – ללמד תלמידים (ומורים) לשים לב לרגעים הקטנים שיכולים להפוך לתובנות גדולות

 

קישור לפייסבוק

https://www.facebook.com/groups/627711967431523

קישור לגיליון טלסקופ

https://online.fliphtml5.com/azhcr/qvra/#p=1

קישור למתודיקה

http://www.methodic.co.il/NL/W/SundayLink_792.html

 

קישור לאתר סרנדיפיטי:

https://www.serendipityisrael.co.il/

 

 

 

.

 

 

 

תודה על השתתפותכם!

 

צוות האגף

 

 

להורדת הקובץ לחצו

וובינר מספר 4 תשפ”ה סרנדיפיטי

כניסת משתמש למערכת