המינהל הפדגוגי | אגף לקליטת תלמידים עולים ותושבים חוזריםאגף קל”ע
25.3.25
עיקרי וובינר מספר 4 : סרנדיפיטי
|
פתיחה: דברי פתיחה וברכה. טירה אמרוסי גלינויר- מנהלת האגף
|
|
| יפית גושן | הצגת הפינה החדשה: הידעת? |
| טטנה קבדה | טטנה קבדה הציגה את מאפייני התרבות הייחודים של העולים מאתיופיה וסיכמה בהמלצות פרקטיות לעובדי החינוך המלמדים תל’ עולים אתיופים..
קישור למצגת: כאן
|
| גילה דוד | הצגת עלון חודש אפריל:
|
| אסנת מרון- סרנדיפיטי | סרנדיפי-:
הצגת המושג סרנדיפיטי היסטוריה והגדרה מילונית כיצד זה קשור אלינו? המלצות כיצד ניתן ליישם את זה בחיי היום יום: סרנדיפיטי בחינוך – איך יוצרים הזדמנויות מתוך צירופי מקרים?
1. למידה גמישה – להשאיר מקום לשאלות לא מתוכננות ולסטות מהנושא אם התלמידים מגלים עניין בכיוון חדש.
2. עידוד סקרנות – לאפשר לתלמידים לחקור נושאים שמסקרנים אותם גם אם הם לא בתוכנית הלימודים.
3. שימוש בטעויות כהזדמנות – להפוך שגיאות ללמידה משמעותית ולראות בהן פתח לתגליות.
4. חיבורים בלתי צפויים – לשלב תחומים שונים ולמצוא הקשרים לא שגרתיים בין נושאים.
5. למידה מבוססת חקר – לתת לתלמידים פרויקטים פתוחים שבהם הם יכולים לגלות תובנות חדשות בעצמם.
6. שיחות פתוחות – לנהל דיונים שבהם תלמידים יכולים להעלות רעיונות וחוויות אישיות שיכולים להוביל לגילויים חדשים.
7. סביבות למידה משתנות – להוציא תלמידים מהכיתה, לשנות מקומות ישיבה ולהכניס אלמנטים לא צפויים לשגרה.
8. מפגשים אקראיים – לחשוף תלמידים לדוברים מגוונים, לאנשים מעוררי השראה ולתחומים שהם לא מכירים.
9. משחקיות ואלתור – להכניס משחקים ותרגילים שדורשים חשיבה יצירתית וספונטניות.
10. הקשבה ואינטואיציה – ללמד תלמידים (ומורים) לשים לב לרגעים הקטנים שיכולים להפוך לתובנות גדולות
קישור לפייסבוק https://www.facebook.com/groups/627711967431523 קישור לגיליון טלסקופ https://online.fliphtml5.com/azhcr/qvra/#p=1 קישור למתודיקה http://www.methodic.co.il/NL/W/SundayLink_792.html
קישור לאתר סרנדיפיטי: https://www.serendipityisrael.co.il/
.
|
תודה על השתתפותכם!
צוות האגף